Folyamatos az ötvenéves mozdonyok meghibásodása a csabai vonalon, a MÁV a télies idővel is magyarázza mindezt

A járatsűrítést követően a kimaradások és késések is megszaporodtak a Szeged és Békéscsaba közötti vasúti közlekedésben: a múlt hétvégén nyolcszor volt jelentősebb késés vagy járműhiba a Mávinform szerint, melyet a Hódpress szemlézett. Mint írják, azóta a Mávinform nem jelentett meghibásodást ezen a vonalon, egészen csütörtök reggelig: a legfrissebb bejegyzés szerint a Szegedről Békéscsabára 7:28-kor elindult 7722-es számú személyvonat mozdonyhiba miatt Szeged-Rókustól nem közlekedik tovább.

A lap az állami vasúttársasághoz fordult, hogy megtudják, mi okozza a problémákat. A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága válaszában azt írta, a vonalon közlekedő szerelvények vontatásához a békéscsabai telephelyen jelenleg 6 üzemben tartott 418-as sorozatú dízelmozdony (Csörgő) áll rendelkezésre. A járművek a hét minden napján folyamatosan üzemelnek, havi 1314 ezer kilométert futnak Békéscsaba és Szeged között.

A folyamatos karbantartás ellenére előfordulnak műszaki meghibásodások, hiszen a járművek életkora eléri a 4550 évet.

Az elmúlt napokban a vonatkésésekhez a télies időjárás is hozzájárult, egyéb műszaki okok miatt is fordult elő a szokásosnál több probléma. Az új menetrendtől kezdve a vonatok pontossági mutatóját is megvizsgálta a vasúttársaság. Mint írják, a menetrendszerűség átlagosan 90%, azaz a vonalon naponta közlekedő 40 vonatból 36 pontos volt.