Ahogy arról korábban a Szegeder is beszámolt az Index értesülései alapján, a Mol százhalombattai Dunai Finomítójának karbantartás volt az elmúlt hetekben. A magyar olajvállalat úgy tervezte, hogy még szeptember 18-án újraindul a finomító, ami így is lett, de még nem teljes kapacitással, mivel további problémák merültek fel.
A finomító körülbelül 55 százalékon üzemel jelenleg is, miután egy tervezett karbantartási folyamat közben olyan meghibásodást észleltek, ami miatt újabb javításokra volt szükség. Legújabban azt remélték, hogy december 2-től ismét teljes kapacitással termel majd az üzem, miután addig biztonságosan befejezik az egyik legkényesebb egység, a HDS karbantartását és ellenőrzését, azonban nem így lett.
Az Index értesülései szerint a szerdai nyomáspróbán újabb repedést találtak a rendszerben, így legalább újabb három nappal eltolódik az újraindulás. Ez pedig, mint írják, azt is jelenti, hogy igaza lesz Grád Ottónak, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkárának, aki néhány napja azt nyilatkozta az Indexnek, hogy amíg a 480 forintos ársapka érvényben van, addig együtt kell élni azzal, hogy a nagykutakon is átmeneti készlethiány lehet.
A szegedi kutakon elég vegyes volt a kép, egyben elég kaotikus. Kedden a Szegeder is tett egy kört Szegeden, hogy megnézzük, a helyi kutak mennyire érintettek. Ez esetben este 6 óra után, amikor a délutáni csúcsforgalom már kezdett lecsengeni.
A Mol olajfinomítójának váratlan termeléscsökkenése és az ársapka okozta importhiány miatt egyre több kúton fogyott el a hatósági áras üzemanyag, amit az is fokozott, hogy az olajvállalat bejelentette: ezen a héten sem szállít a kisbenzinkutaknak üzemanyagot, ráadásul tankolási limitet is bevezettek. Ebből országszerte hiány lett, így mi is tettünk kedden este egy kört Szegeden, hogy megnézzük, a helyi kutak mennyire érintettek.