Az építési és beruházási miniszter Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztertől vesz át feladatot – vette észre a hvg.hu.
A lap szerint egy szerda este közzétett kormányrendelet szerint csütörtöktől Lázár János gyakorolja „az országos közutak és műtárgyaik létrehozására és működtetésére vonatkozó koncessziós szerződésekkel összefüggésben az államot megillető valamennyi jogot és kötelezettséget, így különösen a szerződés teljesítésével, végrehajtásával kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket, ennek keretében elvégzi a koncessziós szerződésekben rögzített gyakorisággal az üzemeltetési és karbantartási tevékenységek ellenőrzését is”.
Mint azt a cikk megemlíti, a már megkötött szerződésekre is érvényes a változás, amelyek révén a 35 évre szóló koncessziót Mészáros Lőrinchez kötődő és más kormányközeli magántőkealapok, illetve alvállalkozó cégek nyerték el.
A kormánytagok hatáskörét meghatározó jogszabály szerint a Nemzeti Koncessziós Irodát irányító miniszterelnöki kabinetfőnök joga általában a koncessziós beszerzési eljárások lefolytatása és az eljárás eredményéről szóló döntés meghozatala, a szerződés megkötése, melyek az autópályák esetében már megtörténtek. Eddig Nagy Márton hatásköre volt egyebek mellett a koncessziós szerződések vizsgálata és ellenőrzése, az autópályákra vonatkozóan ez került át Lázár Jánoshoz.
A Telex még szeptemberben írt arról, hogy forrásaik szerint Lázár nekimenne az „építőiparban elszemtelenedett csókosoknak”. Korábban Lázár egy új építőipari kerettörvényről egyeztetett az ágazat szakmai szervezetével, valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, a mérnökkamarával és a munkáltatói szervezetekkel. A megbeszélésről a Telex forrása akkor úgy számolt be, „mintha éppen az autópálya-koncesszión is kiválasztott Mészáros–Szíjj-csoport hiányzott volna”.