Hogyan tudunk még többet értékesíteni annak, aki épp vásárol? (X)

Milyen úton és módon adhatunk el magasabb értékben annak, aki épp vásárolni kíván tőlünk? Megvalósítható-e mindez szoftveresen is akár, nagymértékben növelve ezáltal a hatékonyságot és az eredményességet?

A cikkben ezekkel a kérdésekkel foglalkozunk majd kiemelten. Őszintén bízva abban, hogy remélhetőleg minél több vállalkozás számára sikerül inspirációt és ötleteket biztosítsunk. Következzenek tehát a részletek.

Eladni annak, aki épp vásárol? Ennek mi az értelme?

A dolgot onnan érdemes megközelíteni, hogy mennyire nem mindegy, mekkora értékben vásárolnak tőlünk. Lehet, hogy aki épp elkölt nálunk 10 ezer forintot, valójában ennek a dupláját is kifizetné, mert másra is szüksége lenne. A marketing nyelvén ezt hívják a kosárérték növelésének.

A jó hír, hogy a MiniCRM és a marketing automatizálás egyéb korszerű módszerei mindezt kiemelt hatékonysággal képesek elősegíteni. Így tényleg a lehető legtöbbet lehet kihozni egy-egy eladásból, miközben még értéket is adunk.

Klasszikus példa minderre, amikor a McDonald’s pultjánál állva elhangzik a “Sült krumplit adhatok hozzá?” kérdés. Amire egyébként meglepően magas arányban igenlő válasz szokott érkezni.

Miért könnyebb eladni annak, aki épp vásárol?

A dolognak pszichológiai mozgatórugója van. Amikor ugyanis vásárló üzemmódba kerülünk, akkor alapvetően pozitív érzések vannak bennünk. Kisebb bennünk az ellenállás, és ha már kinyitjuk a pénztárcánkat, könnyebben mondunk igent plusz ajánlatra is.

Kiváltképp, ha az eredeti vásárlás értékéhez képest az upsell ajánlat már relatíve kisebb értékű. Tipikus példa erre autó vásárlásánál a néhány százezer forintért megvásárolható speciális színárnyalat, gyorsétteremben a sültkrumpli vagy wellness üdülésnél a masszázs ajánlat.

Vállalkozásként működve kulcskérdés lehet ilyesfajta megoldásokkal növelni a vásárlásonkénti kosárértéket. Ugyanis ezzel az egy-egy eladáson realizált színtiszta profit növelhető. Ami korántsem elhanyagolható, amennyiben a tartósan eredményes működés a célunk.

Milyen haladó technikákkal értékesíthetünk annak, aki épp vásárol?

A kérdés lényege hosszabb távon abban rejlik, hogy miként automatizálható a folyamat. Különösen azoknál a vállalkozásoknál, ahol a megrendelés és a fizetés úgy történik, hogy a vásárló és az eladó között nincs interakció szóban vagy írásban.

Szerencsére ma már bőven akadnak olyan megoldások, amelyekkel szoftveresen is megvalósítható az upsell. Többek között a fentebb említett MiniCRM segítségével is rábírhatjuk ügyfeleinket arra, hogy többet költsenek nálunk.

Webáruházat üzemeltetve, szoftvert értékesítve vagy más informatikai termékek piacán működve kiváltképp hozzáadott értékkel bír az ilyesfajta tudatos megvalósítás. Hiszen egy-egy célzott beállítást követően hatékonyan elősegíthető, hogy a vásárlások minél magasabb százalékában tudjuk felfelé skálázni a kosárértéket.