A Mol nem nagyon hirdette, hogy naponta csak egyszer tudunk ársapkásan tankolni

A 24.hu írta meg, hogy több olvasótól is kaptak panaszt a július 30-ától, szombattól érvényes tankolási és ársapkás szabályváltozások után.

Egyik olvasójuk azt mondta a lapnak, hogy reggel 10 litert tankolt, de este is kellett ugyanennyit, másodszorra azonban már nem tankolhatott ársapkásan. A forgalmi lecsippantása után közölték vele, hogy aznapra már nem jogosult hatósági áras üzemanyagra.

A 24.hu másik olvasója is kétszer tankolt egy nap, tankolásonként 23 litert, ami belefért a Mol által június 24-én megszabott 50 literes limitbe. Két külön megyében történt a tankolás, és a második helyen azt mondták neki, hogy nem kutanként lehet ársapkásan tankolni, hanem mennyiségtől függetlenül csak napi egy alkalommal.

Így mindkettejüknek piaci áras lett a második tankolásuk.

Ahol az olajtársaság napi 50 literes tankolási napi limitről tájékoztat, nem tesznek említést arról, hogy egy forgalmival egy adott napon csak egyszer lehet olcsón tankolni, még ha nem is merítette ki az autós az 50 literes limitet.

A lap megkereste a Holtankoljak.hu ügyvezető igazgatóját, Bujdos Esztert, aki azt mondta, ő is úgy tudja, hogy július 30-a dél óta a Molnál egy forgalmival egy nap csak egyszer lehet ársapkásan tankolni, függetlenül a mennyiségtől. A rendszer ugyanis felismeri a rendszámot, és jelzi a kutasnak, ha valaki már egyszer tankolt aznap, és nem engedi másodszor is ársapkásan üzemanyagot venni.

A Mol feltehetőleg fejlesztett valamit kasszarendszerén, és azóta így működnek – tette hozzá a szakember. Emellett megmaradt az 50 literes korlátozás is – vagyis legfeljebb annyit lehet tankolni egy alkalommal hatósági áron. A maximum 50 literes korlátozásnak az az értelme, hogy ne legyenek pánikvásárlások, ne fogyjanak ki a készletek. De ettől függetlenül időről időre kap a szakember is jelzéseket arról, hogy hol éppen milyen üzemanyag nincs készleten.

A lap vidéki, robogós olvasója pedig arról panaszkodott, hogy július 30-a óta hatósági áron nem, csak piaci áron adnak ki neki üzemanyagot. Ennek oka, hogy

a robogóknak nincs forgalmi engedélyük, így azt nem is tudják bemutatni a benzinkúton,

annak igazolására, hogy a jármű magyar természetes személy birtokában van, aki jogosult a 480-as üzemanyagra. Hiába vitték az adásvételi szerződést, és a kgfb-igazolást, azokkal sem kaptak olcsón benzint. Mint írta, a környékükön sokan járnak robogóval dolgozni, mert az keveset fogyaszt, és így olcsóbb a bejárás.

Fotó: Bálint András / Szegeder