Két év alatt közel 60 százalékkal nőtt itthon a McDonald's sajtburgerének ára

A Telex írt arról, hogy a brit McDonald's tizennégy év után megemelte a sajtburger árát múlt hét kedden, így most már 99 penny helyett 1,19 fontba (kb. 562 forint) kerül. Az is kiderült, hogy minden más terméknek is 1020 pennyvel nő az ára. A brit McDonald's vezetője szerint addig húzták az emelést, amíg csak tudták, de őket is utolérte az infláció.

A lap cikke megemlíti, hogy Magyarországon a sajtburger még a két évvel ezelőtti helyzethez képest is jelentősen drágább lett, bár jóval alacsonyabbról is indult. Ráadásul a múlt heti brit áremelés előtt jó pár hónapig drágább volt nálunk a mekis sajtburger, mint az Egyesült Királyságban, de most sem óriási a különbség. Az elmúlt bő két évben itthon

  • a sajtburger 330 forintról 520 forintra drágult (+58%),
  • a Big Mac menü 1410 forintról 1790-re (+26%),
  • a Big Mac pedig tavalyról idénre 17%-kal kerül többe.

A Burger Kingnél is hasonló a helyzet: a sajtburger tavaly novemberben még 450 forintba került, márciusban 490-be, áprilisban 510-be, most pedig 520-ért lehet megvenni, mely szűk egy év alatt 15%-os növekedés. Az alapburgernek mondható Whopper szendvicset most 1470 forintért lehet megvenni, míg két éve 1190 forintba került, ez 24 százalékos növekedést jelent.

A cikk hozzáteszi, 2020 júniusához viszonyítva a teljes infláció 15 százalékos volt, míg az élelmiszerek inflációja jelenleg 20,6 százalék, ezt viszont a sajtburger (57,6%) és a Big Mac menü (27%) árának növekedése is meghaladja. A KSH átlagbérszámítása azonban torz képet ad a valóságról, így sokakat alighanem jobban megterhel egy mekizés, mint két évvel ezelőtt.