Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója volt az ATV Heti Napló vendége, ahol többek között arról is beszélt, hogy a hazai hatósági áras benzinnel kapcsolatos hazardírozás nem tartható fent sokáig.
Hernádi Zsolt a műsorban elmondta, hogy már maga az árszabályozás is komoly problémát vet fel, mert ennek a következménye előbb-utóbb a hiány. „A Mol-kutakon a korlátozást azért kellett bevezetni, mert fontosabb, hogy legyen üzemanyag, mint hogy mennyibe kerül” – tette hozzá. Hernádi reméli, hogy 50 liternél nem kell lejjebb vinni a limitet, de hangsúlyozta:
rendkívül veszélyes időszakban vagyunk, mivel a hazai üzemanyagfogyasztás az ársapka következtében növekszik, az üzemanyagimport gyakorlatilag leállt.
Emlékeztetett rá, hogy miközben csökken az Európába tartó orosz olajexport, az ukrán finomító-kapacitás megsemmisült, leállt az OMV schechati finomítója is. Százhalombattán augusztusban részleges karbantartás lesz, vagyis a finomító 65 százaléka állni fog. A Mol pozsonyi finomítója most áll, és majd július 20-án indul újra.
Az országban jelenleg relatív üzemanyaghiány van, tehát az országnak most spájzolnia kellene a leállások miatt, de a tartalékolás nem megy a megfelelő ütemben, így csak a szükséges mennyiség harmada áll rendelkezésre. Emiatt mindenképpen kérniük kell az állami stratégiai készlet egy részének felszabadítását. Arra a kérdésre, hogy meddig tartható a 480 forintos ársapka, Hernádi Zsolt azt mondta,
messze túl vagyunk ezen a ponton, itt már „picit elkezdtünk hazardírozni”,
hiszen Magyarországon fogyasztásnövekedés van, és a 480 forintos ár az importot megszünteti Magyarországon. Ez egy olyan probléma, amit még egyszer végig kell gondolni.
Piaci szempontból előbb-utóbb meg kell szüntetni az ársapkát – szögezte az elnök-vezérigazgató. Nem akart belemenni abba a „fantáziálásba”, hogy jegyrendszerrel vagy más megoldással korlátoznák-e a fogyasztást, de ismét elmondta, hogy a 480 forintos ársapka mellett nem jön be az import Magyarországra, így azt adják el, amit itthon megtermelnek. Ez pedig – tette hozzá – felvet egy olyan kérdést, hogy meddig lehet ezt csinálni.
Az európai piac 10 százalékát az oroszok látják el dízelolajjal – emlékeztetett Hernádi. Az olajembargó határidejének közeledtével viszont az oroszok elkezdték az exportjukat átirányítani más térségekbe, például Kína, vagy India, ahol hétszeresére növelték az orosz olajimportot. A Mol tartósan magas üzemanyagárra készül.