A Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalon (melyen Ceglédtől a szegedi IC-k is mennek) idén – június 17. és július 10. között – Vecsés állomás és térségének felújítása zajlik, a kivitelezést a MÁV FKG végzi. A MÁV leányvállalata négy új vasútépítő nagygépet rendelt 2020-ban, ezek közül az első, az RM 85-750 típusú ágyazatrostálógép, most itt áll először munkába.
Nem csak Röszkénél dolgozik hatalmas, még Európában is szinte egyedülálló géplánc, hanem egy másik szegedi érintettségű szakaszon, amely az InterCity-vonatok útvonalának egyik fő eleme. Vecsésnél azonban nem vágányépítés zajlik, hanem átépítés.
A vasúttársaság Versenyképes vasúti infrastruktúra programjának keretén belül idén június 17-től július 10-ig Vecsés állomás és térségének felújítása zajlik. Ezek a kivitelezések a MÁV leányvállalata a MÁV FKG szakembereinek közreműködésével zajlanak, számos munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával.
A karbantartási munkák során vágányokat építenek át, váltókat (kitérőket) cserélnek, ágyazatrostálást, síncseréket és vágányszabályozást is végeznek, karbantartják a felsővezetéket és a biztosítóberendezést. Továbbá a Dózsa György úti gyalogos és közúti átjáró, valamint Vecsés-Kertekalja megállóhelynél lévő gyalogos átjáró átépítését is elvégzik.
A MÁV FKG a vasúttársaság több mint 7000 kilométeres vágányhálózatának karbantartásáért felel. Ehhez elengedhetetlen a korszerű géppark. A 2020-ban négy nagyvasúti munkagép beszerzésére összesen 25 200 000 euro összegben kötött szerződést a MÁV FKG a két nyertes vállalkozóval. A közbeszerzésen nyertes Plasser & Theurer, Export von Bahnbaumaschinen GmbH. a szerződés keretében
Az RGH 20C2 típusú sínköszörűgép gyártására a Harsco Rail Europe GmbH adott be nyertes pályázatot, ennek leszállítása 2022 őszén várható. Az új gépek nagyobb hatékonysággal képesek elvégezni a vasúttársaság saját pályakarbantartási- és felújítási munkáit, így a karbantartásra fordított idő is csökkenthető.
Fotó: MÁV
A Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vasútvonal a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályája: naponta több mint 200 személyszállító és 50 tehervonat közlekedik. Ezt a szakaszt évente több mint 3,5 millióan, a távolsági közlekedéssel együtt pedig mintegy 11 millióan veszik igénybe.
A vonal felújítása 2020-ban kezdődött a Nyugati és a Városligeti elágazás között, a vasúttársaság mintegy 4 milliárd forintot csoportosított át saját forrásból a szakasz felújítására. Majd 2021-ben 20 milliárd forintos kormányzati támogatással a Vecsés–Üllő és az Üllő-Monor szakasz felújítása valósult meg.
A MÁV a Versenyképes vasúti infrastruktúra program keretén belül idén Vecsés állomáson és környezetében végez pályafelújítást. Ez kétségtelenül azzal jár, hogy alaposan felborul a vonal közlekedési rendje, így a szegedi InterCity is másképp jár majd.