Egy nagy méretű fehér sátrat emelt a kormány által biztosított gyűjteményfejlesztési támogatásból a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, hogy fedett helyen tárolva óvhassák az elmúlt években begyűjtött buszaikat az időjárás viszontagságaitól. Erről Vitézy Dávid múzeumigazgató posztolt vasárnap közösségi oldalán.
Mint Vitézy írja, az utóbbi időben nagyot tudtak előrelépni számos muzeális jármű megvédése érdekében, most ilyen lépés ez a sátor is. A járművek mellett az M3-as metróvonal állomásairól megmentett eredeti belsőépítészeti berendezéseinek is megfelelő tárolási körülményeket alakítottak ki, és ezzel mintegy 800 négyzetméterrel növelték saját raktározási kapacitásukat, felkészülve a további gyűjteménygyarapításokra is.
Megosztott néhány képet is, amelyen jobb-rosszabb állapotban látható Ikarusok vannak, köztük az egykoron Szegeden utasokat szállító Ikarus 280-as trolibusz is, még eredeti, zöld-fehér SZKT-fényezéssel. Hogy jobban megismerjük a típus szegedi vonatkozását, a villamosok.hu ad segítséget, ahol azt írják, hogy Szeged 1991–93-ban szerzett be ilyen trolibuszokat, összesen hat darabot, melyek az 500–505-ös pályaszámokat kapták meg. Ezek mindegyikének készre szerelését Szegeden végezték, de előszerelésük a fővárosban történt. Villamosberendezésüket tekintve megegyeztek a debreceni társaikkal, ami annyit tesz, hogy szovjet ZiU-9-esek berendezése volt beépítve. Az erősáramú részben az ZiU-khoz képest annyi eltérés azonban volt, hogy a segédüzemi részt lengyel gyártmányú kontaktorok szabályozták.
2001-ben a szegedi 502-es trolibuszt – amelyet most a múzeum tulajdonol, és a fehér sátorban van – Budapesten felújították. Kocsiszekrényét a Volánbusz Szabolcs utcai telepén javították, míg villamosberendezését a volt Ganz-MÁVAG Kőbányai úti egyik szerelőcsarnokában kicserélték háromfázisú aszinkronmotorosra. Az átalakítást a (későbbi nevén) Ganz-Transelektro Közlekedési Rt. hajtotta végre.
A szegedi Ikarus 280-as trolikat különböző okokból sorra selejtezték le, az egyik például Moszkvába került. Egyedül az 505-ös maradt Szegeden, ami nosztalgiajáratokat teljesít néha napján.