A veszteség a cég szerint az üzemanyag árának drágulása miatt következett be. Míg egy évvel ezelőtt 347,4 millió eurót költöttek üzemanyagra, addig a mostani üzleti évben ez 649 millióra nőtt. A személyzet költsége 132,9 millióról 220,5 millió euróra nőtt, de a reptéri költségeik is közel duplájára emelkedtek: 254,9 millió euróról 545,9 millió euróra.
Váradi József, a cég vezérigazgatója az eredményhez fűzött kommentárjában kiemelte, hogy mindenképpen pozitívum az utasszám növekedése, illetve az, hogy a repülőgépeik töltöttsége 64-ról 78 százalékra javult. Váradi arról is írt, hogy az iparágban minden szereplőnek gondot okoz az ellátási láncok globális lassulása, de az állandó munkaerőhiány is nehezíti a helyzetüket.
Összességében még így is optimista a cégvezetés, mivel rendkívül erős idei nyarat várnak, ám mindezek ellenére a 2023-as pénzügyi év első negyedévére így is operatív veszteséggel számol a Wizz Air.
A Ryanair a magyar kormánynak is üzent közleményében, hogy törölje el a légitársaságokra kivetett különadót. A légitársaság megfogalmazása szerint a félreirányzott adó helyrehozhatatlan károkat okozna a magyar turizmusnak, közlekedésnek és munkaerőpiacnak. A közleményben úgy fogalmaznak, „több, mint hülyeség, hogy a magyar kormány extraprofitadót vet ki a légiiparra, amikor nem léteznek nyereségek”.