„Lázár János pedig tartozik egy köszönettel és tartozik egy bocsánatkéréssel” a budapesti főpolgármester szerint, amiért korábban, a tram-train indulásán azt mondta, „Budapest hagyjon levegőt az országnak”, most pedig a Budapesti Közlekedési Vállalat szakemberei dolgoznak a Stadler járművein.
Karácsony szerint Lázár „ennél hazugabb mondatot nem is mondhatott volna, hiszen ő is tudja, hogy a magyar nemzeti össztermék közel 40 százalékát megtermelő főváros vezetése az itt befolyt adók csak néhány százalékát használhatja fel Budapest érdekében”. Kitért arra is, hogy a kormány elvonásai miatt „a Fővárosi Önkormányzat az elmúlt két év kormányzati megszorításai miatt ma már nettó befizetője a magyar költségvetésnek, magyarán a bevételeiből nem csak a saját közszolgáltatásait kell finanszíroznia, de még adózik is a kormánynak”.
„Az élet frappáns választ adott Lázár ostobaságára, jelenleg ugyanis a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) kiváló szakmai csapata dolgozik azon, hogy a tram-train szerelvények képesek legyenek gyorsabban futni és Lázár János kedvenc projektje ne álljon bele a földbe.”
A tram-traint egyébként egy kerékeszterga miatt vitték a székesfővárosig (pontosabban ment saját lábán). A kiinduló ok nem más, mint az a bizonyos kígyózó mozgás, amiről a Szegeder számolt be még november végén, és ami Algyő környékén jön elő. Akkor azt írtuk, hogy információink szerint egymásra mutogat a pálya kivitelezője, a Stadler és a MÁV is, mert nem tudni, kinek a hibája, hogy nagyobb sebességnél billegnek, kígyóznak a tram-trainek. Most meg akarják tudni, hogy esetleg az eltérő kerékprofil okozza-e mindezt, ehhez pedig egy Angliában használatos másik profilt ajánlva a gyártó felvitte Budapestre, a Baross kocsiszínbe csiszoltatni a 001-es számú járművet mint kísérleti nyulat.
A tram-trainnel kapcsolatos politikai nyomásról, és arról, hogyan veszett össze a MÁV és a járműveket gyártó Stadler, a napokban írtunk hosszabb cikkünkben.
Ismét beigazolódni látszik, hogy erős politikai nyomásgyakorlás van a tram-train mögött, miközben vannak még bőven gondok a technikai részén. Azon értesüléseink, miszerint a MÁV-Start és a gyártó Stadler – aki még most is a járművek tulajdonosa – között igen komoly feszültség van, úgy tűnik, nem alaptalanok.