Felmérés: a fiatalok közel száz százaléka internetezik, a híroldalakat szinte csak mobilról olvassák

A 15 és 40 év közöttiek csaknem száz százaléka internetezik Magyarországon, de a 75 év felettiek közül csak kevesen; az emberek leginkább mobiltelefonról olvasnak híreket derült ki egy új felmérésből, amelynek eredményeit csütörtökön közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága az MTI-vel.

A hatóság médiatanácsa által elfogadott a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából a Gemius Hungary által készített kutatás az online médiumok piacáról és felhasználóiról készült, és 2021 negyedik negyedévét vizsgálta.

A korcsoportok szerinti bontásból kiderül, hogy

  • a körülbelül egymilliós Z-generáció (15-24 évesek) és
  • a mintegy kétmilliós Y-generáció (25-40 évesek) csaknem 100 százaléka internetezik.
  • A 2,36 milliós X-generáció (41-56 évesek) esetében ez az arány mintegy 86 százalékos,
  • míg a 2,2 milliós baby boomereknél (57-75 évesek) közel 62 százalékos.
  • A 76 évnél idősebbek körében, akik körülbelül 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék.

Kitértek arra is, hogy a legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós elérést generált, bár a híreket átlagban csaknem kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit körülbelül négy, az utóbbit két percig. Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobiltelefonról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépek esetén azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén. A negyedév összesített adatai szerint

a legnépszerűbb weboldalak:

  1. 24.hu, amely több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el,
  2. Index.hu, 4 milliónál is több látogatóval,
  3. Origo.hu, szintén 4 milliónál is több látogatóval.

A legmagasabb átlagos napi elérés:

  1. Blikk.hu csaknem 900 ezer felhasználóval,
  2. 24.hu éppen átlépte a 800 ezret,
  3. Index.hu is éppen átlépte a 800 ezret.

A legtöbb eltöltött idő:

  1. Index.hu-n 42 másodperc,
  2. 24.hu-n 20 másodperc,
  3. Origo.hu-n 19 másodperc.

Közölték azt is, tavaly 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon; ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka.

Legtöbb követő a Facebookon:

  1. Nosalty.hu-t csaknem 1,2 millióan,
  2. 24.hu-t körülbelül 900 ezren,
  3. NLC.hu-t 800 ezren.

Legnagyobb követőbázis a TV-ben:

  1. ATV-nek körülbelül 550 ezer,
  2. TV2-nek körülbelül 350 ezer.

Legnagyobb követőbázis a rádióban:

A rádiók közül a Rádió 1 jár az élen 720 ezer követővel, a második legnépszerűbb a Retro Rádió kevesebb mint ennek felével, 310 ezerrel. A legtöbb rádió a 100 ezer követőt sem éri el - áll a közleményben.