A 15 és 40 év közöttiek csaknem száz százaléka internetezik Magyarországon, de a 75 év felettiek közül csak kevesen; az emberek leginkább mobiltelefonról olvasnak híreket – derült ki egy új felmérésből, amelynek eredményeit csütörtökön közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kommunikációs igazgatósága az MTI-vel.
A hatóság médiatanácsa által elfogadott – a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából a Gemius Hungary által készített – kutatás az online médiumok piacáról és felhasználóiról készült, és 2021 negyedik negyedévét vizsgálta.
A korcsoportok szerinti bontásból kiderül, hogy
Kitértek arra is, hogy a legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós „elérést” generált, bár a híreket átlagban csaknem kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit körülbelül négy, az utóbbit két percig. Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobiltelefonról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépek esetén azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén. A negyedév összesített adatai szerint
a legnépszerűbb weboldalak:
A legmagasabb átlagos napi elérés:
A legtöbb eltöltött idő:
Közölték azt is, tavaly 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon; ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka.
Legtöbb követő a Facebookon:
Legnagyobb követőbázis a TV-ben:
Legnagyobb követőbázis a rádióban:
A rádiók közül a Rádió 1 jár az élen 720 ezer követővel, a második legnépszerűbb a Retro Rádió kevesebb mint ennek felével, 310 ezerrel. A legtöbb rádió a 100 ezer követőt sem éri el - áll a közleményben.