Így lehet sikeres egy márka a Google Keresőben (X)

Az emberek túlnyomó többsége a Google-t nyitja meg, ha keresni szeretne valamit az interneten. Lehet az a valami egy fogorvosi rendelő, egy étterem, egy könyv vagy akár a legújabb hírek a celebek világából. Nem csoda tehát, hogy minden valamirevaló cég szeretne az első találatok között megjelenni a Google Keresőben, hiszen rengeteg új ügyfelet szerezhetnek így maguknak.

Ebben a SEO, azaz a keresőoptimalizálás segíthet minden olyan cég számára, amely egy saját webhellyel építette ki online jelenlétét. A SEO fő célja láthatóbbá, fellelhetőbbé tenni egy webhelyet az olyan keresőmotorokon keresztül, mint amilyen a Google is. Az alábbiakban ehhez olvashat néhány hasznos tippet.

Használjon long tail kulcsszavakat

A kulcsszavak használata a SEO egyik legfontosabb alappillére, hiszen a Google többek között ezek alapján állapítja meg, hogy egy-egy tartalom mely keresésekre lehet releváns találat. Amikor egy felhasználó rákeres valamire, a Google pillanatok alatt felsorolja azokat a tartalmakat, amelyek a keresett kifejezés alapján passzolnak a felhasználó szándékához.

A kulcsszavakat általában a tartalmak címében, URL-ében, meta mezőiben és fő szöveges tartalmában szokás elhelyezni.

Nem mindegy azonban, hogy milyen kulcsszavakat használ. Például az úgynevezett long tail kulcsszavak (amelyek 3 vagy több szóból állnak) általában sikeresebbek lehetnek, mert akik ilyen kifejezésekre keresnek rá, azok nagyon határozott szándékkal érkeznek a webhelyekre, és jó eséllyel konvertálnak majd ügyfelekké.

A long tail kulcsszavakra kevesebben keresnek ugyan rá, de sokkal valószínűbb, hogy e keresők között tényleges érdeklődők is lesznek. Ezzel szemben a short tail (egyszavas) kulcsszavakra sokkal nagyobb verseny jellemző, így nehezebb az első találatok között megjelenni rájuk.

Kulcsszavakat különféle ingyenes és fizetős kulcsszókereső eszközökkel lehet gyűjteni. A Google Kulcsszótervezője például teljesen ingyenesen használható az Ads platform részeként.

Írjon terjedelmes tartalmakat

A Google 2012-es „Panda” fantázianévre hallgató frissítése óta a hosszabb tartalmak jobban teljesítenek a keresőtalálatok között, mint a rövidebb cikkek. Ezt a Google nem feltétlenül ismerte el ilyen formában, azonban egyértelműen látszik, hogy a legelőkelőbb pozíciókba kerülő tartalmak általában lényegesen terjedelmesebbek, mint az alattuk elhelyezkedők.

Ez minden bizonnyal annak köszönhető, hogy a hosszabb tartalmak több hasznos információt és értéket kínálhatnak a felhasználóknak, ami a Google egyik legfontosabb rangsorolási szempontja. A terjedelmesebb, értékes tartalmak továbbá segítenek bizonyítani a szerző szakértelmét, ami mindenképpen előny a márka számára.

Na persze, nem érdemes csak azért felesleges sorokkal feltölteni egy cikket, hogy hosszabb legyen – ha nem kínál valódi értéket az olvasók számára, akkor kevesebbet ér majd, mint egy jóval rövidebb, de igazán hasznos tartalom.

Készítsen minőségi tartalmakat

Egy webhely csak akkor teljesíthet jól a Google találatai között, ha rendszeresen eredeti, aktuális tartalmak kerülnek fel rá. Ez azt jelzi a Google-nak, hogy a webhellyel aktívan foglalkoznak.

Persze nem szabad csak azért új tartalmakat publikálni, hogy legyen valamilyen aktivitás a webhelyen. Nagyon fontos, hogy minden tartalom valamilyen értéket képviseljen a webhely célközönsége számára. Ez az érték lehet valamilyen hasznos információ, egy hír, egy útmutató, egy bejelentés, vagy akár szórakoztató tartalom is – bármi, amit a célközönség szívesen olvas, néz, hallgat stb.

A minőségi tartalmak továbbá arra ösztönzik a látogatókat, hogy újra és újra visszatérjenek a webhelyre, illetve másoknak is ajánlják azokat privát üzenetek, vagy nyilvánosan elhelyezett, értékes hivatkozások formájában.

Figyeljen oda a trendekre

Ha sikerül hamarabb minőségi tartalmat készítenie egy felkapott témáról, mint versenytársainak, akkor komoly SEO előnyt szerezhet a keresőmotorok találatai között.

Amennyiben egy új trend valamilyen formában kapcsolódik márkájához, szakterületéhez, vagy érintheti valahogyan célközönségét, mindenképpen megéri kihasználni a lehetőséget, és tartalomba foglalni azt.

Minél előbb sikerül egy jó minőségű tartalmat publikálni egy akutális trendről, annál több értékes visszahivatkozást szerez majd ez a tartalom más, releváns webhelyekről, amelyek forrásként jelölik meg. Ez nem csak további tekintélyt nyer majd a webhely számára a Google szemében, hanem minden egyes ilyen link egy új útvonal lesz, amin keresztül látogatók juthatnak el márkájához.

Foglalkozzon a helyi SEO-val

Amennyiben vállalata helyi ügyfélkört szeretne megcélozni (például a szépségszalonok, edzőtermek, éttermek és orvosok általában így gondolkodnak), akkor helyi keresőoptimalizálásra lesz szüksége. A helyi keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen ahhoz, hogy egy cég a Google helyi keresőtalálataira is megjelenhessen a felhasználók számára.

Ehhez mindenekelőtt egy Google Cégprofilra lesz szüksége, amellyel regisztrálhatja vállalata fizikai címét (üzlet, étterem, orvosi rendelő stb.) a Google adatbázisába, és megadhatja annak legfontosabb adatait is. Fontos, hogy minden adat mindig naprakész legyen, hiszen a felhasználók ezeket látják majd, ha rátalálnak vállalatára a Google Keresőjében, vagy rákattintanak a Google Térképen.

Mindemellett használjon helyi jellegű kulcsszavakat is tartalmaiban (amelyek tartalmazzák például a települése nevét), hogy a Google ezeket az oldalakat is megjeleníthesse a helyi keresésekre.