Eldőlt: megépül a vasúti alagút a Nyugati pályaudvartól

Kormányzati szinten is elfogadták a BAVS-t, azaz a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát, amelynek keretében Keleföld vasútállomás, illetve a Déli és Nyugati pályaudvarok között vasúti összekötő alagút épül, illetve a Déli ikonikus modern csarnokát le is rombolják.

A hír Fürjes Balázs jelentette be Facebook-oldalán. A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára azt írta, a külső kerületek és a főváros környéki települések népessége folyamatosan nő, és ma „szinte mission impossible a városba jutás és a hazamenetel”.

Az új közlekedési rendszernek köszönhetően:

  • az összes elővárosi vasútállomásról legfeljebb 15 percenként indulnak majd vonatok Budapestre;
  • legalább három metróvonal lesz elérhető átszállás nélkül;
  • kétszer annyian fognak vonattal járni autó helyett;
  • lesz integrált tarifaközösség Budapesten belül és a vasúton;
  • növekszik az eddig fejpályaudvarként üzemelő Déli és Nyugai pályaudvarok áteresztőképessége.

A fejlesztés a szegedi InterCity-vonatokat valószínűleg csak annyiban érinti majd, hogy esetleg lesznek terelések és közlekedési változások. Hosszú távon várhatóan továbbra is a Nyugati pályaudvar marad a végállomás, de nem elképzelhetetlen, hogy néhány járatot akár tovább közlekedtetnek majd akár Keleföldig Budapest alatt. Erre rákérdezünk a MÁV-nál, hogy van-e ilyen tervben.