Vezető újságírókat rúgtak ki a Délmagyartól az EP-választás másnapján, politikai ok állhat a háttérben

Hollósi Zsolt, Hegedűs Szabolcs és Bakos András több mint tíz éve meghatározó munkatársai az egykoron független Délmagyarnak. A 444 úgy tudja, őket hármukat elküldték az EP-választás másnapján a mára a kormányközeli médiaalapítványhoz tartozó laptól, és állítólag politikai indok lehet mögötte.

Vezető szerkesztőket küldtek el a lassan két éve kormányközelivé erőszakolt Délmagyarországtól. A 444 úgy tudja, Hollósi Zsolt, Hegedűs Szabolcs és Bakos András lettek a kormányközeli médiaalapítvány kegyvesztettjei, de pontos indoklást nem tudnak, ugyan egyiküket elérték, mindhármukat köti a titoktartási nyilatkozat. Az Átlátszó emellett arról ír, hogy két korrektor is távozik a laptól, ami – lévén, politikailag nem túl érzékeny munka – lehetséges, hogy már a megyei lapok erősebb összevonásának az előszele.

A portál szerint mindenesetre arról ír, politikai okok lehetnek a neves újságírók kirúgása mögött. A lap egyik forrása azt írta,

Hirdetés

„meglett az eredménye, hogy Csongrádban a leggyengébb eredményt érte el országosan a Fidesz”.

A Délmagyarországot és a Kisalföldet is kiadó Lapcomot közel két éve vásárolta föl a néhai Andy Vajna, amikor ugyan a kiadó azt ígérte, semmi változás nem lesz a lap életében, ezt talán már amikor leírták, sem gondolták komolyan. A lap főszerkesztőjét és főszerkesztő-helyettesét azonnal kormányhű újságírókra cserélték, a laptól aki tudott, távozott, azonban a beszűkült helyi viszonyok mellett ezt nagyon sokan nem tehették meg, így megkötött kézzel maradtak a lapnál.

A szerző felvétele

Ennek eredményeképp vélhetően voltak feszültségek, illetve megfigyelhető volt, hogy a korábban megfontolt, de karcos kormánykritikát is megfogalmazó újságírók gyakorlatilag alig érintettek politikai témákat, azokat az újonnan fölvett, vagy más kormánymédiumoktól átvett, sokszor az ország másik feléről érkező új munkatársak írták. A leginkább szembetűnő indikátor a harmadik oldal szélén lévő jegyzet rovat, ahol anno amikor még szabad lap voltak, rendszeresen országos ügyekről is megfogalmaztak, nem egyszer a kormányt markánsan bíráló véleményt (találomra itt van kettő), a tulajdonosváltás után viszont egyetlen jegyzet sem érintett politikát (mondjuk ezt a sort egy nappal az EP-választás előtt megtörte a Békés megyei laptól érkező Suki Zoltán migránsozós jegyzete, amelynek fő állítása, hogy jó a kerítés, csak kár, hogy nem hamarabb épült.)

A 444 forrásai szerint a pénteken, azaz a választás előtti utolsó szám készültekor a három újságíró egyike volt ügyeletes szerkesztő, és ő is csak este tudta meg, hogy a hétvégi szám címlapján az összes megyei lapban azonos tartalommal leközölt Orbán-interjú kell legyen.

Hollósi Zsolt 1991-ben került a laphoz először gyakornokként, 1998-tól 2016-ig a lap emblematikus színikritikusa volt, emlékezetes eset volt, amikor a Szegedi Nemzeti Színház Bodolay Géza vezette prózatagozatáról írt karcos kritikái után az egyik előadásba is beleszőtték humorosnak szánt kontextusban őt és az újságot. Később a lap hírrovatának vezető szerkesztője lett. Emellett a tavalyi évig az Szegedi Tudományegyetem Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszékén korábban a nyomtatott sajtó szakirány vezetője is volt. Hegedűs Szabolcs vezető szerkesztő és Bakos András újságíró is több mint 15 évig dolgoztak a lapnál. Mindhárman korábban megkapták a lap legrangosabb kitüntetését, az aranytollat.

Frissítés: A cikk korábbi verziójában tévesen írtunk arról, hogy Dombai Tünde és Szabó C. Szilárd a felvásárláskor hagyták ott a lapot, valójában fél évig még ott voltak, amikor kirúgták őket. Ezzel szemben többen, például Csevernák Zoltán valóban a felvásárláskor mondott fel a lapnál. A tévedésért elnézést kérünk.