Szeged a legbringásabb vidéki város az országban

1

Ez vonható le következtetésképpen, miután több, mint ötezer biciklis együttesen közel 500 ezer kilométert tekert a Bringázz a munkába! kampányban május 6. és 31. között Magyarország egész területén, és Szeged lett a második város távolságban Budapest után.

A tavaly újraindított szemléletformáló kampány az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a kormánybiztosság támogatásával valósult meg a kerékpárosklub rendezésében. Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos sikeresnek nevezte az idei kampányt azzal együtt, hogy a tavalyinál kevesebben vettek részt benne az esős idő miatt. Hozzátette, ősszel újabb közös kampányt indítanak a tervek szerint szeptember 9. és 22. között, amikor – kedvező időjárás esetén – akár megduplázódhat a résztvevők száma.

Hirdetés

Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub szóvivője arról beszélt, hogy a kampányban az öt legtöbbet bringázó város 2019-ben az együtt letekert munkanapok szerinti sorrendben Budapest, Szeged, Debrecen, Székesfehérvár és Győr. Az idei kampány különlegessége volt, hogy háromszor annyi eső esett, mint tavaly – mondta.

Szegeden a kampány alatt összesen 13 662 kilométert bicikliztek.

Persze ez az adat nem az összes Szegeden megtett biciklis távolságot jelöli, mindössze azokét, akik ezt nyomon is követték.

Révész Máriusz reményét fejezte ki, hogy a jövőben nemcsak ezzel a kampánnyal, hanem más kormányzati intézkedésekkel is tudják támogatni a kerékpárral munkába járást. Ismertette, hogy a fővárosi önkormányzat kerékpárutak fejlesztésére több mint 10 milliárd forintot fordíthat. A kerékpárosklubbal nagyon jó az együttműködésük – fogalmazott a kormánybiztos, hozzátéve: a fejlesztések tervezésébe tavaly óta bevonják a szervezet munkatársait, a hozzájárulásukkal valósulhatnak meg a beruházások.

 

A letekert több mint 480 ezer kilométer azt is jelenti, hogy a résztvevők 214-szer tekerték körbe Magyarországot a határok mentén – mondta Halász Áron. A kampány résztvevői átlagosan fejenként 91 kilométert tekertek, a 11 leglelkesebb bringás több mint ezer kilométert tett meg a négy hét alatt. A résztvevők 70 millió forint benzinpénzt spóroltak meg a kerékpározással, amivel 77 tonna szén-dioxid kibocsátását kerülték el.

 

Nyitókép: bringás fiatalok valamikor a 20-as években a Kultúrpalota előtti téren, háttérben baloldalt a Milkó palotával. Fotó: Csonka Ferenc