Sokkal drágábban veszi meg Budapest ugyanazokat a buszokat, mint Szeged

Még április végén állt forgalomba Szegeden az első tizenegy darab Mercedes-Benz Conecto. A DAKK összesen 24 darabot vásárolt Szegedre, melyek azóta kivétel nélkül munkába is álltak. Budapesten most nyert pályázatot a debreceni Inter-Traction Kft. mely a szegedi kocsikat is szállította, érdekesség viszont, hogy a fővárosba 20 millióval többe kerül majd egy darab.

A közlekedési társaság még márciusban írt ki tendert húsz szóló és húsz csuklós Mercedes-Benz Conento Next Gen típusú autóbuszra, melyeket ugyanaz a cég importál majd a törökországi gyárból, mint a szegedi kocsikat. Sőt, lényegében csavarról-csavarra ugyanazokról a buszokról van szó, egyedüli eltérés, hogy a fővárosba nem fehéren, hanem kéken érkeznek majd.

Egy korábban Budapesten közlekedő tesztbusz. Ugyanolyan, mint a szegediek, csak kék. Fotó: Omnibusz blog

Az azonban nagy kérdés, hogy miért kerül akkor ugyanaz a jármű nettó 68 helyett nettó 88 millió forintba? Az Omnibusz blog derítette fel az ügyet, szerintük az lehet a dolog hátterében, hogy a BKV túlságosan szűkre szabta a határidőt, ezért az Inter-Traction Kft. alapból beleszámolta az árba a kötbért.

Arról van tehát szó, hogy a BKV buszokat rendel a debreceni cégen keresztül a török gyárból, de azok már előre tudják, hogy nem fog sikerülni a szűkös határidőt (150-180 nap) tartani, ezért várható, hogy a BKV-nak kötbérigénye lesz később. Ezt persze a debreceni cég nem szeretné kifizetni, ezért előre elkéri a BKV-tól a pénzt, hogy azt majd – ha valóban késés lesz – visszaadja.

 

UPDATE (2019. 06. 12. 20:49): olvasónk időközben jelezte, hogy a DAKK-nál feltüntetett 68 milliós ár mindössze a nettó gépár volt, ami azt jelenti, hogy a magyarországi készre szerelést nem tartalmazta.