Petíciót indítottak a nonstop InterCity-k ellen

Ahogy már írtuk, december 15-ével startol a MÁV újítása, a Budapest és Szeged között sehol meg nem álló InterCity-vonat, melyből naponta összesen két pár, azaz négy szerelvény közlekedik majd. Sokaknak azonban nemhogy nem tetszett az ötlet, de egyenesen támadják is, jogos érvekkel.

A változás sokakat kiakasztott, mert ezek a járatok nem fognak megállni majd Szatymazon, Kisteleken, Kiskunfélegyházán, Kecskeméten, Nagykőrösön, Cegléden, Ferihegyen, Kőbánya-Kispesten és Zuglóban sem. Az intézkedést azért sem tartják sokan logikusnak, mert mindössze 18 perccel lesz kevesebb a menetideje a gyorsított IC-knek, és emiatt több másik járat menetrendje borul le a vasúti töltésről úgy, hogy azok menetideje 11-12 perccel növekszik meg.

A gyorsított IC-kkel párhuzamosan pedig hagyományosan megálló vonat nem jár majd, igaz sokat nem is kell várni, hiszen a következő a megszokottnál hamarabb indul majd a megnövekedett menetidő miatt. Ha a reggeli indulásokat vizsgáljuk, a változás annyi lesz, hogy a jelenleg minden óra ’47-kor Szegedről induló vonat helyett indul majd az első IC 5:47-kor (ez a szokott menetidővel, 2 óra 20 perccel), ezt követően 6:58-kor gurul ki a gyorsított, majd 7:33-kor indul az első lasított, ami 2 óra 34 perc alatt ér majd a fővárosba. Ezután indulnak vonatok 8:34-kor, 9:33-kor, 10:45-kor stb.

Hirdetés
Hirdetés

Most a kecskeméti Szövetség a Hírös Városért Egyesület indított egy petíciót, melyben azt szeretnék elérni, hogy még a bevezetés előtt vonják vissza az intézkedést. „Gyakorlatilag a lakosok érdekeinek figyelembe vétele nélkül, fű alatt tette közzé a MÁV a december 15-től érvényes menetrendjét, amelyben a “menetidő csökkentését” tervezi – kihagyott állomások árán az ország egyik legfontosabb vasútvonalán” – írják, hozzátéve azt is, hogy aggályaik szerint garantált lesz a túlzsúfoltság és a még durvább késések a megmaradt járatokon.

A szegedi Facebook-csoportokba is eljutott aláírásgyűjtést eddig több mint ezren szignózták, a legtöbben Kecskemétről és Kiskunfélegyházáról, de érdekes módon olyan településekről is írták már alá, ahol a vonat alapból nem áll meg.