Holnap forgalomba áll a pár éve rommá tört szegedi villamos

A 214-es pályaszámú villamos 2016. június 1-jén szenvedett balesetet, amikor egy tilos jelzésen szabálytalanul áthaladó Volvo 7700A típusú autóbusz kilökte a sínről a Széchenyi téren. A biztosítási ügyintézést követően az SZKT 2016 végén úgy döntött, hogy a járművet vázcserés felújítással helyreállítja, egyben modernizálja is. A teljes felújítást Szegeden, a társaság felújító üzemében dolgozó több mint 30 munkatárs végezte – olvasható a cég közleményében.

Az augusztusban már utasokat is szállító modernizált Tátra villamos utastéri és vezetőállási légkondicionáló berendezéssel lett felszerelve, az eredeti kis méretű ablakfelületei helyett nagyobb méretű, nyitható oldalablakok kerültek a járműre és elsőként a Tátra villamosaink között sötétített, ragasztott üvegtáblákat kaptak.

Hirdetés

Az eredeti, „energiafaló” akcelerátoros vezérlés helyett korszerűbb, megbízhatóbb és energiatakarékosabb Cegelec berendezést kapott a jármű. A járműfelújítás alkatrész, anyag és munkabérigénye a két és fél év alatt közel 129 millió Ft volt, míg egy új villamos 400 – 600 millió Ft között vásárolható mérettől és felszereltségtől függően (a szegedi PESA villamosok darabára 450 millió forint körül volt egy évtizede).

Fotó: Kelemen Zoltán Gergely / MTI

A többi járművükhöz hasonlóan ingyenes wifit, fedélzeti jegyautomatát, jegykezelő készülékeket és elektronikus utastájékoztató berendezést is kapott a villamos. Ezzel a Szegedi Közlekedési Társaság egy újabb, a szegedi felújító üzemében készült, 100%-ban elektromos járművet tud forgalomba helyezni augusztus másodikán. A július végi futáspróbák után augusztusban, tesztüzemben először az 1-es villamos vonalon már utasokat is szállít, majd elsősorban a 4-es villamos vonalon fog közlekedni, ahol ez lesz az első légkondicionált jármű.

Ez lesz tehát az első régi szegedi villamos, amelyen klímaberendezés fog üzemelni. A járműről még tavasszal kaptunk lesifotókat olvasónktól, melyeken így festett:

Fotók: Olvasónk, Martin / Szegeder

 

Nyitókép: Kelemen Zoltán Gergely / MTI