„Ez egy izgalmas próbálkozás” – mondta a MÁV vezetője a szétcsúszott szegedi menetrendről

„Nyugat-Európában sem állnak meg két nagyváros között a vonatok, ahol a menetidő és a két desztináció közötti szolgáltatás fontos. Meg kell nézni, hogy az utasoknak ez a tetszését elnyeri-e és hogy lesz-e elég utas ezen a járaton. Én azt gondolom, hogy ez egy izgalmas próbálkozás” – mondta a szombat esti RTL Híradóban Homolya Róbert, a MÁV nemrégiben kinevezett elnök-vezérigazgatója arról, hogy két pár InterCity kedvéért számos hátránnyal kell majd megküzdeniük ezentúl az utasoknak.

Arról van szó, hogy négy darab InterCity-vonat (kettő a fővárosból, kettő Szegedről) a jelenlegi 142 helyett 124 perc alatt teszi majd meg a 191 kilométeres távot, de ezért cserébe majd’ az összes többi szerelvénynek kicsivel megnövekszik a menetideje. Kettőé 11 perccel nő, négyé pedig 12-vel. Illetve pont emiatt csúszhatnak majd az átszállási kapcsolatok is, de tényleg élőben fog majd kiderülni. Budapest felé például ezzel nem várható, hogy gond lesz, mert hamarabb indul majd a vonat, ’45 vagy ’47 helyett ’33-kor vagy ’34-kor, a másik irányba azonban ugyanúgy ’53-kor indulnak a vonatok, és Szegedre érnek be később, mint most.

A december 15-ével bevezetésre kerülő új vasúti menetrendről több szálon is írunk már:

Hirdetés
  • a megálló nélküli InterCity-vonatokról itt,
  • azok többi vonatra gyakorolt hatásáról itt,
  • az újonnan bevezetésre kerülő Televonatról, mely Flirt-motorvonattal jár majd pedig itt és itt.