60 milliót költött a kormány a tram-train marketingjére három hónap alatt

tram-train vasút sín rókus átjáró

Magyarország kormánya 2019. első három hónapjában 15 milliárd forintot költött – írja az Átlátszó nyomán a 444.hu.

Hirdetés
Hirdetés

Ez nem kis növekedés, hiszen a Miniszterelnökségi Kabinetiroda (akik a kommunikációs kampányokért felelnek) felállásakor egy egész év alatt költött 25 milliárdot.

Az idei eddigi összeg legnagyobb része természetesen a sorosozós-junckerezős-brüsszelezős kampányokra ment el, de a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train vonal is kapott 60 millió forintot a projekt fejlesztésével kapcsolatos kommunikációs kampány integrált reklámügynökségi, médiaügynökségi és kapcsolódó gyártási feladatainak ellátására.

 

Ez persze nem sok, így hát nézzük, mire ment el a maradék 99,6%. Az imént már említett Brüsszel-Soros-Junker triumvirátus 10 milliárddal vezet, ezt követi 1,18 milliárddal a Családbarát Magyarország 2019 Integrált kommunikációs kampány, majd harmadik helyen jön a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség NZrt. 2019. első féléves kommunikációja, amire negyedév alatt 1,55 milliárd forint ment el.

Mindezeken túl jutott még az egyébként 92 milliárdból gazdálkodó közmédiának 450 millió, 400 millió a NAV-nak és 155 millió a Fashion Week népszerűsítésére.

 

Nyitókép: a tram-train vágányai Rókus vasútállomáson 2019 februárjában. Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder